Φυτεύοντας λουλούδια στο σχολείο μας
Στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και με αφορμή τον εορτασμό της Πρωτομαγιάς οι μαθητές της Β΄ Τάξης την Παρασκευή 28 Απριλίου φύτεψαν λουλούδια στον χώρο του σχολείου μας.
Τα παιδιά ανέλαβαν δράση υλοποιώντας τη δραστηριότητα “Τι θα άλλαζα; Είμαι αρκετά μεγάλος/η ώστε…” από το εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Ενεργώ ως Πολίτης” του Ιδρύματος Λαμπράκη, που είχε ως στόχο την υποκίνηση του ενδιαφέροντος των μαθητών για τη βελτίωση των συνθηκών στο δημόσιο χώρο και κυρίως στην αυλή του σχολείου τους. Αποφάσισαν να κάνουν μικρές παρεμβάσεις φυτεύοντας λουλούδια όπου ήταν δυνατόν. Κατόπιν συνεννοήσεως με τους υπεύθυνους του δήμου που μας παρείχαν τα λουλούδια και τη βοήθειά τους, τα παιδιά τα φύτεψαν σε ζαρντινιέρες μέσα στο χώρο της αυλής και στα παρτέρια του πεζόδρομου σε μια προσπάθεια καλλωπισμού τους. Από εδώ και στο εξής θα αναλάβουν την ευθύνη για τη φροντίδα και το πότισμά τους, ώστε να τα βλέπουν να μεγαλώνουν και να ομορφαίνουν το χώρο τους.
«Ο ΜΑΓΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ»
Στο πλαίσιο των εργαστηρίων δεξιοτήτων οι μαθητές της Β΄ τάξης ασχολήθηκαν με το πρόγραμμα «Ο μαγικός κόσμος της τάξης μας» από την θεματική ενότητα «Ζω καλύτερα – Ευ Ζην», υποθεματική «Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία – Πρόληψη». Σκοπός του προγράμματος ήταν η πρόληψη προβλημάτων συμπεριφοράς στο σχολικό περιβάλλον και η ομαλή προσαρμογή των μαθητών/τριών στο σχολείο μέσω της ανάπτυξης της αίσθησης της κοινότητας. Χαρακτηριστικά της κοινότητας είναι ότι τα μέλη της νοιάζονται και στηρίζουν το ένα το άλλο, συμμετέχουν ενεργά στις δραστηριότητες και στις αποφάσεις της, ταυτίζονται με την ομάδα, αισθάνονται ότι ανήκουν σε αυτήν και έχουν κοινές αξίες και στόχους.
Ξεκινήσαμε μιλώντας για τα συναισθήματα, τα οποία παίζουν σημαντικό ρόλο στη μαθησιακή ικανότητα, πώς μπορούμε να τα εκφράσουμε και τα παιδιά ζωγράφισαν κάποια από αυτά.
Οι μαθητές /τριες εξέφρασαν ελεύθερα όλα αυτά που κάνουν στην τάξη τους, τα έγραψαν σε μικρά χαρτάκια τα οποία αναρτήθηκαν στο εσωτερικό ενός μεγάλου καραβιού από χαρτόνι.
Συζητήσαμε για τους κανόνες που πρέπει να τηρούν στην τάξη και πώς θα μπορούσαν να ξεπεράσουν τις δυσκολίες ή τις συγκρούσεις που τυχόν προκύπτουν.
Αναφερθήκαμε σε παραμύθια που διαπραγματεύονται αξίες, ξεκινώντας με το «Μαγικό φιλάκι» της Audrey Penn, στο οποίο υπάρχει κρυμμένο ένα παλιό μυστικό που μας αποκάλυψε το μικρό ρακούν. Τα παιδιά εμπνεύσθηκαν από το παραμύθι ζωγραφίζοντας στην πάνω μεριά της αριστερής τους παλάμης ένα μαγικό φιλάκι και στο εσωτερικό της μια καρδούλα. Ένωσαν τα χέρια τους στέλνοντας το μαγικό τους φιλάκι ο ένας στην καρδούλα του άλλου, νιώθοντας μια «παράξενη ζεστασιά» να μπαίνει μέσα τους και να τους ενώνει.
Ακούσαμε το παραμύθι «Ο σκαντζόχοιρος που ήθελε να τον χαϊδέψουν» της Κ. Αναγνώστου, που είναι αφιερωμένο στη φιλία και τις προϋποθέσεις που πρέπει να υπάρχουν για να αναπτυχθεί. Φτιάξαμε τον δικό μας μικρό σκαντζόχοιρο, στην αρχή με πελώρια αγκάθια έτσι ώστε να μην τον πλησιάζει κανείς και ύστερα με απαλή γούνα όταν κατάλαβε ότι δεν μπορούσε να ζει άλλο μόνος του αλλά και πόσο πολύτιμοι είναι οι φίλοι.
Παρακολουθήσαμε το παραμύθι «Εσύ γέμισες ένα κουβαδάκι σήμερα;» της Κάρολ ΜακΚλάουντ που αναφέρεται στο αόρατο κουβαδάκι που έχουμε όλοι μέσα μας . Όταν είναι γεμάτο με καλές σκέψεις νιώθουμε χαρά και ευτυχία, ενώ όταν είναι άδειο νιώθουμε θλίψη και μοναξιά. Φτιάξαμε σε χαρτόνι το χαρούμενο κουβαδάκι και τα παιδιά το γέμισαν με πολύχρωμες καρδούλες που έγραφαν όλα εκείνα τα όμορφα πράγματα που θα ήθελαν να κάνουν. Αποφάσισαν από δω και πέρα αυτό να είναι το σύμβολο της τάξης τους. Τελειώνοντας το πρόγραμμα γράψαμε το σύνθημά μας!